Kikärtssmör!

2009-07-11 @ 19:15:09
Hejhej <3
Jo tänkte berätta om mitt kikärtssmör alltså, mycke nyttigare än vanligt, tar relativt kort tid, och de e bra för er som inte hinner/orkar göra stora förändringar på eran matkost men vill göra små förändringar! :-)



U need [food] :)

2 små burkar kikärtor
ca en matsked olivolja
ca en tesked vatten

U need [material] (:

1 sil stor nog för två små burkar med kikärtor
1 bunke med en handstor bottnen
1 potatismos-mosare (?)
1 liten matlåda, om det finns en ung. lika stor som ett halvt smörpaket

And this is what you do! :-D


1. skölj av kikärtorna i en sil

* en extra grej, för bästa resultat försök att skala dom flesta ärtorna

2. Häll i dom i bunken tillsammans med olivoljan. Mosa tills det är en krämig konsistens med halvstora klumpar

3. Häll i vattnet och mosa lite tills det är små/inga klumpar i smeten


Hoppas det smakar ^^ <3





P.S. Det smakar ju lite annorlunda så om du är väldigt kräsen av dig så ingen bra idé :-S

Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

*SVAR:* oh okej , men den är superbra :D

2009-07-15 @ 22:31:05
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Samantha

sv hihi , har alltid älskat kitty & kommer alltid att göra ^^ hon finns på min pjamas, min gosefilt , på mina plåster , hon finns överallt i min värld ^^ ! Puss<3 miss u

2009-07-16 @ 22:53:43
URL: http://pinkpages.blogg.se/
Postat av: Janette

Det där ser inte gott ut, haha.

2009-07-22 @ 16:08:11
URL: http://jenjanette.blogg.se/
Thanx, love! Oh, juste, skriv bara med tjocka bokstäver när du har en fråga, skriv inte med understrukna för de använder jag när jag svarar, puss! <3
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0